Krakatoa talk club: Martin Šperka – Môže počítač vytvoriť a posudzovať umelecké dielo?

1888518_743447945667833_1472813333_n

 

Diskusia na tému Turingovho testu v umení. Cieľom Turingovho testu je otestovať schopnosť inteligentného správania sa stroja (počítačového programu) ekvilaletného resp. nerozlíšiteľného od ľudského správania.

Už v súčasnosti nie je možné jednoznačne rozlíšiť či abstraktný obraz alebo hudobnú skladbu vytvoril človek alebo počítačový program. Od vzniku počítačov vytvorili ľudia mnoho programov pre generovanie zvukových a vizuálnych vzorov (pattern), ktoré pripomínajú alebo sú považované za umelecké artefakty. Algoritmus generovania vzorov, ich výber a posudzovanie kvality (esteticko-emotívnej odozvy) tohto artefaktu je ponechané na človeka.

Doc. Ing. Martin Šperka, PhD. je pionierom počítačového umenia na Slovensku. Narodil sa v roku 1945 v Banskej Bystrici. Vyštudoval technickú kybernetiku na ČVUT v Prahe. Neskôr pôsobil ako výskumník a pedagóg na rôznych miestach, ako Slovenská akadémia vied, Vysoká škola výtvarných umení, Fakulta Informatiky a Informačných Technológií STU a Paneurópska vysoká škola. Bol kurátorom výstavy Computer Graphics and Electronic Mail Art a spolukurátorom výstavy Počítačová grafika vo výtvarnom umení.

Vstupné: dobrovoľné

Tu to bude: https://progressbar.sk/calendar/krakatoa-talk-club-umele-simulovane-umenie-moze-pocitac-vytvorit-a-posudzovat-umelecke-dielo

Viac o Turingovom teste: http://en.wikipedia.org/wiki/Turing_test

Kto je Martin Šperka? http://monoskop.org/Martin_Šperka

Comments